Coma-ruga acull la XIV Escola de Joves Sindicalistes Ángel Rozas els dies 30 de setembre i 1 d’octubre

Acció Jove – Joves de CCOO de Catalunya organitza la XIV Escola de Joves Sindicalistes Ángel Rozas, una escola de formació dirigida per joves i per a joves. En aquest cas, serà una trobada de dos dies on s’analitzarà què pensen els joves sindicalistes de la seva organització i contribució dins el sindicat. Es durà a terme els dies 30 de setembre i 1 d’octubre a Coma-ruga (Baix Penedès).

Aquest any l’escola porta per títol “La teva força, la nostra energia” i el tema principal és com es volen organitzar els joves dins el sindicat, és a dir, quin seria el model ideal d’organització sindical que haurien d’interioritzar els joves, així com quines són les opcions més adients per arribar al jovent de la societat actual.

Els joves d’avui en dia continuen sent el col·lectiu més afectat per la falta de feina, fet al qual s’ha d’afegir que un cop aconsegueixen entrar al mercat de treball, ho fan en els llocs més precaris. Per si això fos poc, els joves treballadors són contractats en pitjors condicions laborals que la resta, ja que tenen contractes directament precaritzats pensats únicament per a joves, com ara el mal ús dels contractes de pràctiques i beques que substitueixen i abarateixen llocs de treball i/o l’existència de les dobles escales salarials, entre d’altres.

De mica en mica, la societat està interioritzant aquestes brutals diferències entre col·lectius socials, sense adonar-se que aquests mateixos factors són els que no deixen que els joves puguin viure amb plenitud, ja que no tenen ni l’oportunitat d’emancipar-se ni la de poder créixer de manera individual i familiarment. La temporalitat és una característica comuna en la majoria de llocs de treball ocupats pel jovent, factor que contribueix a difi cultar l’organització dels treballadors i treballadores a l’empresa, ja que deixa poc marge a l’aparició d’aquest sentiment identifi catiu amb la resta de companys i companyes que, al cap i a la fi , és el principal motivador de la lluita sindical. CCOO torna a reivindicar la Catalunya social en la Diada de l’11 de Setembre Un any més, CCOO de Catalunya va participar en els actes de la Diada Nacional de l’11 de Setembre. I, un cop més, ho va fer amb les entitats de la campanya “Per una Catalunya social”, amb la qual va realitzar la tradicional ofrena fl oral al monument de Rafael Casanova, amb la reivindicació de la Catalunya social i el dret a decidir de la ciutadania sobre el seu futur i, molt especialment, sobre les polítiques de retallades socials que ha dut a terme el Govern de la Generalitat. El lema va tornar a ser “Per una Catalunya social, #jovulldecidir”. Joan Carles Gallego, secretari general de CCOO de Catalunya, va encapçalar la delegació del sindicat. CCOO va participar en un gran nombre d’actes i ofrenes fl orals que van tenir lloc arreu del territori. I el dia 8 va organitzar, a la seu central de Barcelona, la 14a edició del Seminari Salvador Seguí, que va acollir un debat sobre una carta de drets socials i laborals a Catalunya amb els catedràtics de dret del treball i la Seguretat Social a la UAB, Eduardo Rojo i Carolina Gala.

FEU CLIC PER VEURE EL PROGRAMA DE L’ESCOLA:  http://bit.ly/2ctmre2

I PER OMPLIR LA FITXA D’INSCRIPCIÓ:  http://bit.ly/2cgv6Rc